在马来西亚,警察滥用职权获得好处已经不是什么新鲜事了。

最新的一单是,一位网友 Muhamad Haziq Had 在网上爆料说一名来自 Gua Musang 的警员在一场车祸里从罗厘中强迫性的搬走数箱牛肉!

 

300716_007_001a

根据 Haziq 所说,这几箱被搬走的牛肉价值数千令吉。

他在 Facebook的原文如下:

Kepada pegawai penyiasat (IO) Gua Musang yang datang marah-marah, buat berlagak dan sombong engkau tu, sedikit pun aku tak hormat engkau! Kerana cara engkau bercakap macam betul engkau berkuasa. Engkau Melayu, engkau beragama Islam, tolong cakap baik-baik. Macam mana aku nak hormat Polis Malaysia ni? Anda semua tengoklah, buat kerja sedikit, minta (pau) daging berkotak-kotak. Nilai bukan ratus ya tu, ribu tu.

 

Disebabkan polis macam engkau, busuk habis nama polis ini. Kita dah elok tidak memberikan rasuah, tetapi polis yang minta.

Tak bagi kena marah, tak bagi tak boleh berunding (kau tim). Anda nilai sendiri. Terima kasih PDRM.

在这场车祸中,Haziq 公司所拥有的罗厘在下山时爆胎,加上下雨天路滑所以导致整辆车翻倒。其中一名乘客还因此断了一只脚,司机则幸运地没有受伤。

据 Haziq 说,这宗被警员强拿货物的案件已经报案给他的侄儿,也是一名大马反贪污局官员。

300716_007_001

300716_007_002

300716_007_003

300716_007_004

300716_007_005

300716_007_006

人民的卫士?我呸!

来源: Moretify

Comments

comments